Tehnilised uuendused

Oma ajaloo vältel on Cadillac Motor Car kasutusele võtnud paljusid tehnilisi ja kujunduslikke uuendusi, mis on muutnud ja suunanud autoehitust kogu maailmas. Kõige tajutavam on ilmselt tänapäeval standardiks kujunenud pedaalide paigutus seades sidur-pidur-gaas. Alljärgnevalt aastate lõikes tähtsamaid verstaposte:

1902 – Detroit Automobile Company reorganiseeriti ja nimetati ümber Cadillac Automobile Company-ks

1903 – Cadillac esitles 10 hobujõulise ühesilindrilise mootoriga autot Model A Runabout, mis oli tolle aja kohta üks töökindlamaid ja kergemini käsitletavaid autosid. Auto kiirus ulatus 48 km/h ja kütusekulu oli 9,5 l/100km.

1905 – Cadillac võttis tootmisse 4 silindrilise mootori.

1908 -Henry Leland võtab tööpinkide ja detailide täpsuse kontrollimiseks esimesena kasutusele Johanssen-i mõõdikud.

Cadillac oli esimene ameerika auto, mis pälvis Inglise Kuningliku Autoklubi (RAC) Dewar Trophy karika tänu autode osade standardiseerimisele (ja vahetatavusele). Sellest ajast kasutab Cadillac sloganit „Standard of the World“.

1909 – General Motors ostab Cadillaci 5,669,250 dollari eest. Cadillac valmistab maailma esimese limusiinkerega auto.

1910 – esimene kontaktidega süütejagaja Cadillac Model Thirty / Delco
1910 – Cadillac on esimene firma, kelle mudelivalikus on kinniste keredega standardmudelid.

1912 – Cadillac on esimene firma, kes varustab autosid unifitseeritud elektriliste starterite, süütesüsteemide ja valgustusega. Selle eest pälvib ta teist korda Inglise Kuningliku Autoklubi (RAC) Dewar Trophy karika ja slogan „Standard of the World“ kinnitatakse alatiseks Cadillacile.

1915 -  Cadillac on esimene konveiermeetodil toodetav auto, mis varustatakse vesijahutuse ja termostaadiga 314cid ja 70HP arendava V8 mootoriga. Tänu mootorite töökindlusele hakkab USA armee Cadillace kasutama ohvitseride sõidukitena. Samuti kasutatakse samasid V8 mootoreid sõjaväe rasketehnikal. Cadillac valmistab maailma esimese täis-soomustatud auto.

Cadillac võtab kasutusele kallutatavad esilaternad, parandades nii oluliselt pimeda ajal sõitmise turvalisust. Pool- ja täistulede ümberlülituse leiutamiseni oli veel aega, sestap pakkus Cadillac oma klientidele võimalust kallutada teise sõiduki lähenedes esilaternaid allapoole, liigutades salongis vastavat hooba.

1922 – esimene temperatuurile vastavalt seadistuv karburaator, standardvarustuses klaasipuhasti ja tahavaatepeegel. Aastane toodangumaht ületab 20000 auto piiri.

1923 – maailma esimene eritasapinnaliste vändakaeltega V8

The cross-plane design was neither obvious nor simple to design. For this reason, most early V8 engines, including those from De Dion-Bouton, Peerless, and Cadillac, were flat-plane designs. In 1915, the cross-plane design was proposed at an automotive engineering conference in the United States, but it took another eight years to bring it to production. Cadillac and Peerless (who had hired an ex-Cadillac mathematician for the job) applied for a patent on the cross-plane design simultaneously, and the two agreed to share the idea. Cadillac introduced their “Compensated Crankshaft” V8 in 1923, with the “Equipoised Eight” from Peerless appearing in November 1924.

1924 - Cadillac juurutab esimese autotootjana lahustipõhise värvitehnoloogia ja pakub klientidele valikut 500 tooni hulgast, samas, kui enamuse autotootjate värvitoonide valik piirdub mustaga.   

1926 – maailma esimene karterituulutus, mõistagi Cadillac V8
1926 – Cadillac hakkab esimesena pakkuma üle-ameerikalist müügi-, hooldus- ja remonditeenust.

1927 – Cadillac esitleb väiksemat, sportlikku mudelit – LaSalle. See auto on maailmas esimene, mille on kujundanud disainer, Cadillaci puhul mõistagi Harley Earl. Samuti on LaSalle Cadillaci esimene Indy pace car.

1928 – Cadillac võtab esimesena maailmas standardina kasutusele turvaklaasi ja valmistab esimese sünkronisaatoritega käigukasti “Synchro-Mesh Silent-Shift” (väljatöötajaks Earl A. Thompson). Samuti lastakse välja teise generatsiooni 341cid ja 90HP arendav V8.

1929 – esimesed kroomitud ilukilbid standardvarustuses.

1930 – Cadillac on esimene firma, kes ehitab 45* V16 automootori. V-16 arendustöö kestis kolm aastat ja toimus täieliku saladuskatte all. Väikese meeskonna tööd juhtis Ernie Seaholm, Cadillac-i peainsenerer. Meeskonda kuulusid veel Owen Nacker, kes oli V-16 looja (endine “Marmon”-i autotehase insener) ja L. P. Fisher, Cadillac-i General Manager. Arendustööga otseselt mitteseotud isikutest oli projektile ligipääs vaid peadisainer Harley Earl-il, General Motors-i juhatuse esimehel Alfred Sloan-il ja “Boss” Kettering-il, arendusosakonna ülemal.  Veidi hiljem esitleb Cadillac V12 mootorit. Sellega on ta ainuke autotootja, kelle mootorivalikus on V8, V12 ja V16 mootoritega autod. Esimesed hüdrotõukurid.

1934 - Henry F. Phillips tutvustab oma ristpeaga kruve ja kruvikeerajaid ning Cadillac hakkab neid esimesena autonduses oma koosteliinidel kasutama. Ülejäänud autotööstuse silmade avanemiseni jääb veel oma kuus aastat.

1934 – Cadillaci kõigi mudelite sõltumatu esivedrustus on ühtlasi ka esimene keerdvedru ja amortisaatori kombinatsioon, samaaegselt Hudson-i ja Chrysleri analoogidega.
1937 – V8 mootoriga Cadillac purustab Indianapolises kõik eelnevad standardautode kiirusrekordid (keskmine kiirus 82mph).

1938 – Cadillac esitleb uut 135* V16 mootorit. Cadillac tutvustab esimese ameerika autotootjana katuseluuki – The Sunshine Turret Top. Maailma esimesed udutuled
1940 – Cadillac esitleb esimest täisautomaatset käigukasti – Hydra-Matic.

1942 – Cadillac lõpetab II Maailmasõja ajaks autode tootmise ja keskendub tankide tootmisele.

1943 - Cadillacile antakse Army-Navy “E” kvaliteediauhind kvaliteetse sõjatehnika tootmise eest.

1944 – Cadillac võtab tootmisse kiireima ja hea manööverdusvõimega tanki M-24, mis varustatud kahe Cadillaci V8 mootori ja kahe Hydramatic käigukastiga. Samuti toodetakse osasid Allison V12 lennukimootoritele.

1946 - Cadillac hakkab taas autosid tootma.

1948 – esimene tagaklaasi udustvabastaja elik defogger. Cadillac toodab esimese pealesõjajärgse „tailfin“ disainiga kere, mis on inspireeritud hävituslennukist P-38.

1949 – 25. novembril veereb tehasest välja miljones Cadillac. Cadillac esitleb uut kergekaalulist 331cid ja 160 HP arendavat V8 mootorit. Uue disainiga Coupe DeVille saab Motor Trend ajakirja „Car of the Year“ auhinna. Cadillacil valmib esimene hard top kerega kupee maailmas.

1953 – Cadillac Eldoradol võetakse esmakordselt autotöstuses kasutusele kumer (wrap-around) tuuleklaas, jaamamäludega raadio ja automaatne kaug-lähitulede lülitussüsteem (autronic eye).

1954 – Cadillac võtab esimesena kõigil mudelitel standardvarustuses kasutusele roolivõimendi ja automaatsed klaasipuhastid. Turvaelemendina polsterdatud armatuurlaud.

1956 - Cadillac esitleb uut 365cid ja 270HP arendavat V8 mootorit.

1956 – Eldorado Seville saab tänapäeva mõistes esimese tõelise vinüülkatuse, mille kummaski servas õmblused paralleelselt auto pikiteljega. Kasutatud materjali kutsuti toona nimega “Vicodec”.

1957 – maailma esimesed mäludega istmed saab endale Eldorado Brougham, niisamuti ka sepistatud valuveljed, madalaprofiililised rehvid ja elektrilise keskluku. Esmakordselt on autol kasutusel nelja esilaternaga valgustussüsteem.

1959 – Cadillac esitleb oma esimest kaasaegset püsikiirushoidikut, aasta pärast Imperial-i

1960 – suunaindikaatorid esitiibadel, automaatne seisupiduri vabastus sõidu alustamisel (mõnedel andmetel juba 1957)

1962 – kurvituled (kuigi pööravad lisatuled olid kindlasti juba 1931 aastal)

1964 – Cadillac võtab esimese autotootjana kasutusele automaatse kliimaseadme. Cadillac esitleb esimesena autotööstuses lähitulede automaatset sisselülimissüsteemi (twilight sentinel).

1965 - Cadillac võtab oma mudelitel esimesena kasutusele tilt & telescope (üles-alla ja edasi-tagasi reguleeritava) rooli ja automaatse tagavedrustuse nivoo seadmed.

1966 – maailma esimesed istmesoojendused. Cadillac võtab esimese ameerika autotootjana kasutusele kiirustundliku roolisüsteemi.

1969 – Cadillac esitleb esimesena suletud jahutussüsteemi.

1970 – Cadillac toodab suurima töömahuga sõiduautomootori – 500cid (8,2l), 400HP. Sellel aastal pannakse ta Eldorado mudelile. Samuti sellest aastast saadaval Eldoradol Track Master – elektrooniline haardejõu kontrollsüsteem.

1974 – Cadillac DeVille, Fleetwood Brougham ja Eldorado varustatakse juhi ja kõrvalistujapoolsete turvapatjadega. Esimese autotootjana juurutab Cadillac katalüsaatorite kasutamise autode heitgaaside puhastamiseks.

1975 – Cadillac varustab esimese ameerika autotootjana Eldorado, DeVille ja Fleetwood mudelid elektroonilise analoog-sissepritsesüsteemiga.

1978 – Cadillac Seville mudelid saavad digitaalse sissepritse ja „Trip Computeri“

1980 - Cadillac lisab digitaalsele sissepritsele lambdasondi ja mootori diagnostika võimalused.

1981 – Cadillac ehitab koostöös Eaton-i korporatsiooniga maailma esimese elektrooniliselt väljalülitatavate silindritega V8 mootori (koodiga V8-6-4 L62)

1985 – Cadillac võtab  esimese autotootjana maailmas kasutusele risti asetatud V8 mootoriga esiveo skeemi 6 kohalisel full size DeVille´l

1987 – Cadillac hakkab tootma 2-kohalist Allante convertible mudelit. Allante kered ja sisu pannakse kokku Pininfarina tehases Itaalias ja transporditakse sealt 747 kaubalennukiga Detroiti, kus lisatakse mootorid, vedrustus, sillad jm. Komponendid.

1987 – maailma esimene multiplex elektrisüsteem Cadillac Allante-l (läbipõlenud välisperimeetri pirni asemel lülitus vea kõrvaldamiseni põlema selle kõrval paiknev), samuti leidus masinal kõigi aegade esimene kombineeritud AM/FM/mobiilside antenn (mõistagi elektriline)
1988 - Cadillac võtab kasutusele ööpäevaringse autoabi teenuse, mis tagab 24 tunnise autoabi.

1989 – Hakatakse tootma Seville STS, mis on Cadillaci esimene edukas eksportmudel.

1990 – maailma esimese esiveolisena saab endale veojõukontrolli Allante1993 Cadillac hakkab tootma 32 klapilist V8 täisalumiiniummootorit Northstar.
Allante on kuues Cadillac´i Indianapolise pace car.

1995 - Cadillacil täitub 80 aastat V8 seeriatootmise algusest.

1996 – Seville Touring Sedan, Eldorado Touring Coupe ja DeVille Concours mudelid on võimsaimate mootoritega (300 hp @ 6000 rpm) esiveolised autod maailmas.

1996/1997 – “OnStar” esimene omasuguste seas
1999 – Cadillac esitleb Night Vision süsteemi – esimesena autonduses. Saadaval DeVille DHS ja DTS mudelitel, aitab Night Vision parandada 5 korda nähtavust pimedal ajal. Night Vision kasutab infrapuna tehnoloogiat, mille abil projitseeritakse auto ees avanev pilt piirjoontena esiklaasile.

2000 – Esimese seeriamudelina saab Cadillac Deville LED tagatuled. Cadillac võtab oma mudelitel kasutusele parkimisandurid ja GPS navigatsioonisüsteemi. Peale 50 aastast pausi naaseb Cadillac mootorisporti ja hakkab sõitma Le Mansi 24 tunni sõite.

2001 – Cadillac esitleb 2002 Escalade mudelit, millel on pidev 4 vedu ja 345HP V8 mootor. Cadillac uuendab oma mudelite välimust – kasutusele võetakse stealth–lennukitelt tuttavaid jooni.

2003 – Tagasi juurte juurde – valmib luksuslik Cadillac Sixteen – V16 (830cid, 1000Hj) mootoriga ideeauto

2009 – Cadillaci esimene bensiini- ja elektrimootoriga auto – Escalade Hybrid