Heraldika

Cadillaci logo on üks neist väheseist autotööstuses, mille originaal on olnud perekonna vapiks. Paljusid logosid/kujusid peetakse autokollektsionääride seas kunstiteosteks. Nagu näiteks Rolls Royce Spirit of Ecstasy, Pierce Arrow´i vibukütt, Packardi kormoran ja Benz´i kolmeharuline täht. Samuti ka Cadillaci vapp, mis on tuntud sümbol kõigi autohuviliste seas.

Le Sieur Antoine De La Mothe Cadillac sündis Prantsusmaal, Gaskoonias 5 märtsil 1658.
Ta oli tuntud perekonnast, teenides Prantsuse armees. 1701 asutas ta Detroiti, oli ka Mississippi kuberner. Kuningas Louis XIV tegi ta St. Louis´Sõjaväe Ordeni kavaleriks.

aadlipere vapp

Vapi elementide lahtiseletus:

The Couronne (kroon) – kroon sümboliseerib kuute vana Prantsusmaa krahvide suguvõsa Iga krooni tipp on kaunistatud pärliga, mis sümboliseerivad kuningliku Tolouse´i krahvi järeltulijaid.

The Shield (kilp) – kilp sümboliseerib pärinemist väärikast perekonnast. Ta kuju pole juhuslik vaid on sarnane kilpidele, mida kasutati Ristisõdades. Seega, nagu märkate, on tegelik, originaalkilp vapil hoopis ümmargune.

Esimene ja neljas veerand kilbist kujutavad de la Mothe sõjalist jõudu. Linde nimetatakse prantsuskeelse sõnaga merlette (pääsukeste heraldiline adaptsioon, kujutavad pidevat rahutut edasiliikumist). Nad on asetatud kolmeste gruppidena, sümboliseerides Püha Kolmainsust. Merlette´i kujutised vapile anti tavaliselt rüütlitele, kelledel oli suuri saavutusi Ristisõdades.Värvikombinatsioon must kuldsel taustal esindab tarkust ja rikkust. Must triip tähendab samuti autasu, saadud ristisõdades.

Teine ja kolmas kilbi veerand – punane riba esindab võimeid ja julgust lahinguis, hõbe esindab puhtust, heategevust, voorust ja rikkust. Sinine on rüütli vapruse värv.

Embleem võeti kasutusele Cadillacidel 1905 aastal. Ta registreeriti kaubamärgina 7 augustil 1906.

Areng

Esimestel Cadillacidel asetses embleem radiaatori korgil, vahetevahel ka kere külgedel. Määrdekorkidel oli samuti pressitud embleem. Ka kasutati esimestel Cadillacidel teksti (näidatud allpool), mis asetses radiaatoril.

logo 1

Alltoodud pildid kujutavad erinevaid disaine aastatest 1906-1910. “Standard of the World” markeeringuga embleemi kasutati 1908 ülespoole, pärast Dewar trophy võitmist.

logo 2

Järgnevad pildid kujutavad erinevaid radiaatorimärke, mida kasutati aastatel 1915-1925.

logo 3

1930ndad aastad olid klassikalise disaini aeg, logos võib ära tunda art deco motiive Kreeka, Rooma ja Egiptuse mõjutustega. Allpool asetsevad logod seda näitavadki.

logo 4

logo 5

Järgmised kapotiembleemid on aastaist 1938-39. Kuna kerede kuju muutus voolujoonelisemaks, tegi sama ka embleemide kujundus.

logo 6

Ja lõpuks pagasiluugi embleem aastast 1939. Märgatav on Cadillaci kuulus “V”, mis ilmus logodesse peale II Maailmasõda.

logo 7

1940ndad aastad jätkasid art deco stiili. Järgnevad embleemid kaunistasid 1940-41 Cadillacide kapotte ja pakiruumide luuke.

logo 8

Peale sõda võttis Cadillac kasutusele „V“, mis sümboliseeris V8 mootoreid.

logo 9

1957-60 mudelid.

logo 10

1963-69 mudelid.

logo 11

Kuulus pärgadega vapp sai Eldoradode embleemiks 1963ndast aastast, samuti kasutati teda Fleetwood 75 mudelitel. Mõistagi on sellest nüüdseks saanud kõikide Cadillacide sümbol.

logo 12

1970-1971 kaotati kapotilt “V”. Firma arvas, et enam pole tarvidust toonitada ilmselget (V8 mootoreid).

logo 13

Siis, 1970-73, lisati parktuledele see embleem. Edasiarendus 1940-41 disainist.

logo 14

Pärjatud embleem on olnud Cadillacidel alates 80ndatest aastatest. Kuulus “V” kaotati sel ajal ka viimaselt mudelilt – Fleetwood Broughamilt.
Kuni 2000 aastani ei muudetud embleemi märkimisväärselt, sel aastal aga tutvustatigi uut, Piet Mondriani töödest inspireeritud kujundust.

logo 15

Selgete ja puhaste joonte ja värvidega logo sobis hästi uuenenud kerekujudega ja esindas parimaid kaasaegseid disainijooni

2009 muudeti logo veidi detailirikkamaks.

logo 16

logod

2013 aasta tõi koos ideeauto Elmiraj´ga ka uue logo – kas see saab selline olema, näitab tulevik…